Zgodnie z programem, startujemy w marcu z serią wirtualnych międzynarodowych targów edukacyjnych "Study in Poland". Odbędą się one w krajach kluczowych dla umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego, czyli takich, z których co roku przyjeżdża do nas łącznie prawie 70 procent ogółu studentów zagranicznych w Polsce! Pierwsze spotkanie już 17 marca - naszymi gośćmi będą kandydaci na studia z Gruzji i Armenii.
Uwzględniając aktualną sytuację epidemiczną w kraju, po konsultacjach, organizatorzy konferencji "Studenci zagraniczni w Polsce 2021" (KRASP, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu i Fundacja Edukacyjna „Perspektywy”) zdecydowali się na przesunięcie jej terminu na 26-27 kwietnia 2021. Zakładamy, że konferencja odbędzie się we Wrocławiu w formule hybrydowej - bo onlinów mamy już dosyć!
Blisko 140 studentów z 43 krajów zostało zgłoszonych do XI edycji konkursu INTERSTUDENT. Uroczyste ogłoszenie wyników nastąpi w kwietniu podczas konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2021”, której gospodarzem będzie Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu.
Zapraszamy wszystkie uczelnie akademickie do udziału w badaniu ankietowym: Internacjonalizacja w czasach pandemii (część II). Ogłoszenie Raportu z badania – przeprowadzanego przez Perspektywy wspólnie z Komisją ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP w ramach programu „Study in Poland” – odbędzie się 26 kwietnia we Wrocławiu, podczas konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2021”. Na odpowiedzi czekamy do 12 marca włącznie.
Według raportu „Studenci Zagraniczni w Polsce 2020”, opublikowanego przez „Perspektywy”, w roku akademickim 2019/20 studiowało w Polsce 82 194 studentów zagranicznych ze 179 krajów, czyli o 3935 więcej niż rok wcześniej (wzrost o 5%).
Jak wynika z raportu „Struktura pochodzenia i języki kształcenia cudzoziemców na uczelniach w Polsce" opublikowanego przez Ośrodek Przetwarzania Informacji – Państwowy Instytut Badawczy obcokrajowcy najchętniej wybierają kierunki polskojęzyczne. Wskaźnik umiędzynarodowienia nauczycieli akademickich wyniósł w 2019 roku 2,4%. Niemal 30% wszystkich nauczycieli zagranicznych stanowili Ukraińcy.
1676 cytowań magazynu Perspektywy uplasowało go na drugim miejscu wśród najbardziej opiniotwórczych miesięczników i dwumiesięczników w roku 2020. Przed nami tylko „Forbes”, za nami m.in. „Twój Styl”, „Press”, „Zwierciadło” i „Pani”.
Pandemia zasadniczo kształtuje życie młodych ludzi należących do pokolenia Z (urodzonych w latach 1995-2015). Na całym świecie stoją oni w obliczu wyzwań takich jak przerwane programy edukacyjne, niepewne perspektywy zawodowe oraz pogarszający się stan zdrowia psychicznego i finansów. Co więcej, stoją w obliczu pogłębiającego się kryzysu związanego ze zmianami klimatycznymi oraz brakiem zaufania do przywództwa politycznego.
Rada ds. Szkolnictwa Wyższego i Izraelska Akademia Nauk i Humanistyki ogłosiły uruchomienie nowego programu stypendialnego dla wybitnych międzynarodowych naukowców z tytułem doktora.
Od wybuchu epidemii COVID-19 ubyło ponad 100 000 miejsc pracy dla studentów w całej Belgii, jak wynika z najnowszych danych belgijskiego Krajowego Urzędu Ubezpieczeń Społecznych (ONSS).
Przedstawiciele Uniwersytetu Humanistyczno-Przyrodniczego im. Jana Długosza w Częstochowie wzięli udział w spotkaniu skierowanym do koordynatorów Erasmus+ oraz przedstawicieli biur współpracy z zagranicą uczelni należących do European Polysaccharide Network of Excellence (EPNOE).
Z inicjatywy Instytutu Autostrada Technologii i Innowacji Akademia Górniczo-Hutnicza została członkiem Association for Sustainable Process Industry through Resource and Energy Efficiency (A.SPIRE). Misją tego stowarzyszenia jest rozwój i wdrażanie innowacji w zakresie efektywności energetycznej i surowcowej przemysłu procesowego.
Akademia Leona Koźmińskiego dołączyła do grona czołowych szkół biznesu na świecie, tworzących Konsorcjum EMBA - Executive MBA Consortium for Global Business Innovation.
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu pomyślnie zakończył procedurę międzynarodowej ewaluacji instytucjonalnej (Institutional Evaluation Programme, EUA-IEP).
Akademia WSB uzyskała prestiżowe członkostwo w Europejskim Stowarzyszeniu Uniwersytetów.
Kierunek nanotechnologia Politechniki Łódzkiej otrzymał akredytację Komisji Akredytacyjnej Uczelni Technicznych (KAUT) oraz europejski certyfikat jakości EUR-ACE European Accreditation of Engineering Programmes.
Uniwersytet Łódzki, jako jedyna szkoła wyższa w kraju, znalazł się w gronie pracodawców, którzy otrzymali certyfikat „Pracodawca Przyjazny Pracownikom” za 2020.
Wirtualne spotkania z uczelniami z całej Polski, prezentacje na temat egzaminu maturalnego, porady fachowców dotyczące budowania ścieżki edukacji i kariery – przez trzy marcowe soboty (6, 13 i 20 marca) maturzyści uzyskają wiedzę na wagę życiowego sukcesu. Bez wychodzenia z domu!
Przedstawiamy ofertę, która pozwala realizować udane wydarzenia edukacyjne na sprawdzonej platformie eventowej. Zaprojektowaliśmy i zrobiliśmy ją dla siebie, ale zainteresowanie uczelni - po kilkunastu przeprowadzonych przez nas wydarzeniach online - jest tak duże, że włączamy Perspektywy Virtual Platform (PVP) do naszej oferty stałych usług informacyjno-edukacyjnych dla uczelni.
IROs Forum (International Relations Offices Forum) przyznała Agacie Kuleszy, kierownikowi Biura KRASP, p.o. sekretarz generalnej KRASP, Nagrodę im. Barbary Centkowskiej. Nagroda jest przyznawana m.in. za wybitny wkład w umiędzynarodowienie kształcenia w polskich uczelniach.
Mgr inż. Marta Foryś, kierownik Działu Współpracy z Zagranicą Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie, została przewodniczącą Rady IROs Forum.
Na Uniwersytecie Łódzkim rozpoczęła działalność nowa jednostka - International Hub. Pokieruje nią dr Magdalena Nowacka.