Internacjonalizacja polskiego szkolnictwa wyższego i nauki wymaga skoordynowanego działania uczelni oraz instytucji wspierających je w tym procesie. Mamy już ok. 72 tysiące studentów zagranicznych i jest realne, że w roku 2020 będzie ich 100 tysięcy. Głównym zadaniem jest obecnie zwiększenie stopnia umiedzynarodowienia kadry i badań naukowych - stwierdzili uczestnicy dorocznej konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2018”. Ponad 250 rektorów, dziekanów, dyrektorów i specjalistów z biur współpracy międzynarodowej i biur promocji, a także przedstawicieli władz samorządowych wzięło udział w konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2018", która odbyła się 29-30 stycznia br. na Politechnice Śląskiej w Gliwicach. W obradach uczestniczył wicepremier, minister nauki i szkolnictwa wyższego Jarosław Gowin.
29 stycznia zostali uroczyście nagrodzeni laureaci pierwszej edycji Środowiskowej Nagrody Akademickiej Gwiazdy Internacjonalizacji / Internationalization Stars. Misją Nagrody jest nagrodzenie i promocja osób mających wybitne osiągnięcia w zakresie umiędzynarodowienia polskich szkół wyższych. Nagroda przyznawana jest wspólnie przez polskie instytucje i organizacje zaangażowane we wspieranie umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego i nauki.
Już 22 lutego odbędzie się w Warszawie drugie szkolenie w ramach Akademii Internacjonalizacji "Study in Poland". Temat z grupy najbardziej gorących: International recruting agents at universities - how to work, manage and motivate them. Agent rekrutacyjny stał się nieodzownym ogniwem w procesie rekrutacji studentów zagranicznych. Szkolenie przybliży rolę agentów rekrutacyjnych na światowym rynku edukacyjnym. Omówione zostaną sposoby nawiązywania współpracy z agentami, kontroli jakości ich pracy, zawierania umów finansowych oraz prowadzenia współpracy na co dzień. Szkolenie prowadzone będzie w języku angielskim.
Serdecznie zapraszamy Państwa do wzięcia udziału w wyjeździe studyjno-informacyjnym do stanów Gujarat (miasta: Ahmedabad i Vadodara) oraz Kerala (miasto: Cochin) w dniach 9-15 maja 2018. Misje edukacyjne Study in Poland, mające formę wyjazdów studyjno-informacyjnych do wybranych krajów, realizowane są na wniosek grup zainteresowanych uczelni uczestniczących w programie Study in Poland. Głównym celem misji edukacyjnych Study in Poland jest rozpoznanie i otwarcie nowych rynków, nawiązywanie kontaktów ułatwiających współpracę w przyszłości, a także udział w spotkaniach z kandydatami na studia i bieżąca promocja oferty edukacyjnej zainteresowanych uczelni.
Uczelnie zainteresowane promocją swojej oferty edukacyjnej na zachodniej Ukrainie serdecznie zapraszamy do udziału w targach "Wyższa Osvita 2018" w dniach 23-24 marca 2018 we Lwowie. Studenci z Ukrainy stanowią ponad połowę wszystkich studentów zagranicznych w Polsce - w roku akademickim 2016/17 naukę w Polsce pobierało 35 584 Ukraińców, ogólna liczba studentów zagranicznych w Polsce w tymże roku akademickim stanowiła 65 793 (dane pochodzą z raportu "Studenci zagraniczni w Polsce 2017").
Serdecznie zapraszamy do udziału we wspólnym stoisku programu „Study in Poland” w ramach 33 edycji targów IEFT w dniach 24-25 marca 2018. Po ponad dwuletniej przerwie program "Study in Poland" wraca na rynek turecki, który mimo wydarzeń politycznych ostatnich lat wciąż przez większość uczelni europejskich postrzegany jest jako jeden z najbardziej obiecujących kierunków promocji zagranicznej.
Wieloletni uczestnicy programu „Study in Poland” zapewne już nie wyobrażają sobie kwietnia bez udziału w targach w Kijowie - nic dziwnego bierzemy udział w tej imprezie już po raz dwudziesty pierwszy! Rekrutujemy tu zresztą regularnie dwa razy do roku: w kwietniu i listopadzie, a stoisko programu "Study in Poland" w każdej edycji targów jest niezmiennie duże i zauważalne, żeby móc zmieścić wszystkich uczestników oraz przyciągnąć jak najwięcej młodzieży! Tej wiosny targi ”Osvita ta kar’era” odbędą się w Kijowie w dniach 19-21 kwietnia.
Konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce” tradycyjnie towarzyszy ogłoszenie wyników Konkursu na najlepszego studenta zagranicznego w Polsce INTERSTUDENT. Podczas gali poznaliśmy sześcioro laureatów ósmej edycji tego konkursu: Aigerim Balkhashbayevą z Kazachstanu (Uniwersytet SWPS), Safourę Reza z Afganistanu/Francji (Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu), Włodzimierza Lewoniewskiego z Białorusi (Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu), Justynę Pordzik z Niemiec (Warszawski Uniwersytet Medyczny), Snehalbhaia Patela z Indii (Politechnika Śląska) i Yassera Faraj z Arabii Saudyjskiej (Śląski Uniwersytet Medyczny). Zwycięzcom gratulowali rektorzy i prorektorzy ich macierzystych uczelni, opiekunowie naukowi, przedstawiciele placówek dyplomatycznych z ambasadorem Kazachstanu Margułanem Baimuchanem.
Laureatka konkursu INTERSTUDENT 2018 w kategorii STUDIA LICENCJACKIE
Studentka II roku psychologii w języku angielskim, Uniwersytet SWPS.
Aigerim została przyjęta w październiku 2016 r. do programu Psychologia po angielsku prowadzonego przez Uniwersytet SWPS. Miała wówczas zaledwie 17 lat, co warto podkreślić, ponieważ szybko zyskała popularność wśród studentów i stała się ich niekwestionowanym liderem. Stanęła na czele wielu ważnych inicjatyw i wydarzeń, które miały miejsce w trakcie pierwszego roku jej studiów.
Laureatka konkursu INTERSYUDENT 2018 w kategorii STUDIA MAGISTERSKIE
Studentka IV roku weterynarii, Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
- To studentka niesamowicie zaangażowana zarówno w życie uczelni, jak i w swój kierunek studiów. Nie znamy drugiego studenta, który poświęciłby tyle energii, kreatywności i czasu dla wydziału, w połączeniu z własnym rozwojem naukowym – rekomenduje Safurę Reza prof. dr hab. inż. Tadeusz Trziszka, rektor Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu.
Laureat konkursu INTERSTUDENT 2018 w kategorii STUDIA DOKTORANCKIE
Student IV roku studiów III stopnia na kierunku informatyka ekonomiczna., Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu
Jest doktorantem na Wydziale Informatyki i Gospodarki Elektronicznej, prowadzi badania naukowe dotyczące jakości informacji zawartych w różnych wersjach językowych Wikipedii oraz danych zawartych w semantycznej bazie danych BDpedia.
Laureat w konkursie INTERSTUDENT 2018 Nagroda specjalna za promocję Polski w światowych konkursach technologicznych
Student I roku studiów drugiego stopnia na kierunku mechanika i budowa maszyn,
Politechnika Śląska
Jest członkiem Zespołu Wyścigowego PoISIRacing, koła naukowego działającego w Instytucie Mechaniki i Inżynierii Obliczeniowej, startującego w Formule Student – największych i najbardziej prestiżowych zawodach motoryzacyjnych dla studentów na świecie.
Laureatka konkursu INTERSTUDENT 2018, Nagroda specjalna za osiągnięcia naukowe
Studentka IV roku na II Wydziale Lekarskim, Oddział Nauczania w Języku Angielskim, Warszawski Uniwersytet Medyczny
- Justyna Pordzik osiągnęła bardzo wysokie wyniki w nauce (średnia 4,5), a równocześnie ma wybitne osiągnięcia w dziedzinie naukowej, pracy na rzecz studentów i uczelni, w tym wspierania adaptacji i integracji studentów zagranicznych – podkreśla prof. dr hab. n. med. Bożena Werner, prodziekan ds. Nauczania w Języku Angielskim, kierownik Kliniki Kardiologii Wieku Dziecięcego i Pediatrii Ogólnej WUM.
Laureat w konkursie INTERSTUDENT 2018, Nagroda specjalna za działalność na rzecz walki z rasizmem
Student V roku na Wydziale Lekarskim, Śląski Uniwersytet Medyczny w Katowicach
- Yasser Faraj jest osobą bardzo odpowiedzialną, ma szerokie zainteresowania naukowe, aktywnie angażuje się w akcje prospołeczne, co jest dobrym fundamentem do dalszej kariery lekarskiej i naukowej – rekomendują jego działalność prof. dr hab. n. med. Ryszard Wiaderkiewicz, kierownik Katedry Histologii i Embriologii oraz prof. dr hab. med. Gayane Martirosian, kierownik Katedry i Zakładu Mikrobiologii Lekarskiej WLK SUM.
Wydawało się, że liczba studentów na świecie zainteresowanych studiowaniem za granicą będzie stale rosła. Przemawiały za tym twarde dane. W okresie 2000-2015 liczba studentów zagranicznych rosła w tempie 5,7% rocznie. Badania przeprowadzone przez British Council zapowiadają, że w najbliższym dziesięcioleciu sytuacja w tym względzie bardzo się zmieni. Z badań tych wynika, że wprawdzie liczba studentów zagranicznych będzie wciąż wzrastać ale odbywać się to będzie w znacznie wolniejszym tempie bo do roku 2017 skala wzrostu wyniesie tylko 1,7% rocznie.
Uczelnie najczęściej oceniane są, zarówno na poziomie krajowym jak i międzynarodowym, poprzez akredytacje i rankingi. Każda z tych metod ma swoją specyfikę i swoje narzędzia. Do niedawna wydawało się, że akredytacje i rankingi funkcjonują w odrębnych i niezależnych od siebie sferach oceny jakości uczelni. Ale czy na pewno?
Ponad 60 tysięcy maturzystów podejmuje po szkole średniej studia techniczne, ale osób, które interesują się taką perspektywą jest znacznie więcej – średnio 3-4 maturzystów walczy o politechniczny indeks. To z myślą o maturzystach 2018 opublikujemy w kwietniu Ranking Studiów Inżynierskich Perspektywy 2018, porównując jakość kształcenia 21 kierunków na uczelniach i wydziałach prowadzących takie studia ( na poziomie I i II stopnia). Wyniki Rankingu opublikujemy 17 kwietnia 2018 podczas II Forum Liderów Kształcenia Inżynierskiego. Inicjatywa wynika z przekonania o wielkiej roli edukacji technicznej dla gospodarki i rozwoju kraju.
Wiemy, że między innymi dzięki dziewczyńskim wyborom rośnie liczba kandydatów na studia techniczne. To zasługa Akcji Dziewczyny na politechniki! i Dziewczyny do ścisłych! W tym roku odbędzie się ona już po raz jedenasty. 19 kwietnia br. piętnaście uczelni technicznych zaprosi uczennice na Dzień Otwarty tylko dla Dziewczyn. Kampania rozpoczyna się jednak już w marcu – jednym z ważnych elementów promujących jest specjalne marcowe wydanie miesięcznika "Perspektywy".
Przed nami największe edukacyjne wydarzenie roku - już 23-24 lutego w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbywać się będzie XXIX Międzynarodowy Salon Edukacyjny. W targach weźmie udział ok. 35 tysięcy osób zainteresowanych wyborem ścieżek kształcenia. Wśród 200 wystawców znajdą się polskie i zagraniczne uczelnie, a także (już od 22 lutego) najlepsze licea i technika. Targom towarzyszyć będzie blisko 40 imprez towarzyszących: wykładów, prezentacji, warsztatów.
Zazwyczaj to Perspektywy ogłaszają, kto jest najlepszy.... Tym razem nas sklasyfikowano: Perspektywy zajęły miejsce “na pudle” w rankingu najbardziej opiniotwórczych miesięczników 2017 roku. W zestawieniu Instytutu Monitorowania Mediów, wśród miesięczników wyprzedza nas tylko Forbes, za nami są nie tylko Twój Styl, ale i... Playboy. Cieszymy się i zapowiadamy walkę o jeszcze wyższą pozycję w nadchodzących miesiącach i latach.
Prof. Zbigniew Marciniak został przewodniczącym, a prof. Wiesław Banyś i prof. Andrzej Więcek wiceprzewodniczącymi Rady Głównej Nauki i Szkolnictwa Wyższego w kadencji 2018-21. Prof. Zbigniew Marciniak, ur. 1952, jest matematykiem, absolwentem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 1996-99 wicedyrektor, a następnie w latach 2000-05 dyrektor Instytutu Matematyki UW. W latach 2005-07 był przewodniczącym Państwowej Komisji Akredytacyjnej. Pełnił też funkcję podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej w latach 2007-09. Wieloletni przewodniczący Komitetu Głównego Olimpiady Matematycznej.
W związku z rozwojem działalności w zakresie organizacji konferencji międzynarodowych Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" poszukuje osoby zainteresowanej współpracą lub pracą (etat) na stanowisku „Event manager”.
W związku z rozszerzaniem obszaru działalności w zakresie profesjonalnych rankingów edukacyjnych Fundacja Edukacyjna "Perspektywy" poszukuje osoby zainteresowanej współpracą lub pracą (etat) na stanowisku „Ranking analyst”.