Działania programu Study in Poland w roku akademickim 2020/21 skoncentrowane będą - ze względu na sytuację epidemiologiczną w Polsce i za granicą - przede wszystkim na promocji polskich uczelni w przestrzeni wirtualnej: internecie, wyszukiwarkach, mediach społecznościowych, a także poprzez aplikację mobilną. Aktywne wykorzystanie tych narzędzi jest priorytetem, gdyż są one dla młodzieży w interesujących nas krajach głównym źródłem wiedzy o świecie, w tym o szkolnictwie wyższym. Ich uzupełnieniem będą publikacje w formie e-book oraz tradycyjnej, porządkujące informacje o polskich uczelniach i ułatwiające promocję ich oferty edukacyjnej na targach i innych wydarzeniach międzynarodowych online.
Udział w międzynarodowych targach edukacyjnych traktowany był zawsze jako „stały fragment gry”, który w wielu regionach świata stanowi istotne uzupełnienie promocji internetowej i mobilnej. W roku akademickim 2020/21 przeniesiemy promocję targową do świata wirtualnego – w bezpieczny sposób docierając do zagranicznych kandydatów na studia. Skupimy się tradycyjnie na kierunku wschodnim (Ukraina, Białoruś, Rosja, Kazachstan, Uzbekistan, Gruzja, Armenia, Azerbejdżan, Turcja i Indie), który daje największe szanse na wzrost liczby aplikacji od utalentowanych osób zainteresowanych studiami w Polsce.
Po ustabilizowaniu się sytuacji epidemiologicznej na świecie, powrócimy do udziału w targach stacjonarnych i organizowania misji edukacyjnych do priorytetowych rekrutacyjnie krajów.
Skuteczność podejmowanych przedsięwzięć zostanie zapewniona poprzez działania wspierające, mające na celu zwiększenie kompetencji polskich uczelni w kreowaniu i umacnianiu międzynarodowej marki polskiego szkolnictwa wyższego. Będą to między innymi: konferencja „Studenci zagraniczni w Polsce 2021”, platforma informacyjna www.info.studyinpoland.pl dla uczelni uczestniczących w programie, newsletter „Study in Poland”, Nagroda Internationalization Stars dla osób, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni, konkurs Interstudent 2021 promujący dobre praktyki w zakresie wspierania studentów zagranicznych, a także Akademia Umiędzynarodowienia, z szeroką ofertą szkoleń nt. praktycznych aspektów internacjonalizacji.
Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – działając w ramach „Porozumienia o strategicznym partnerstwie”, zawartego z KRASP w dniu 29 czerwca 2007 r. – po konsultacjach oferuje uczelniom zainteresowanym uczestnictwem w programie Study in Poland w roku 2020/21 niniejszy „Pakiet usług promocyjno-marketingowych”.
Promocja w Internecie, mediach społecznościowych i aplikacje mobilne
- Rozbudowanie o nowe funkcjonalności i bieżąca aktualizacja internetowego serwisu www.studyinpoland.pl w języku angielskim, zawierającego informacje o uczelniach uczestniczących w programie Study in Poland i programach studiów w językach obcych. Personalizacja i udostępnienie paneli aktualizacji treści uczelniom. Szeroka promocja serwisu kanałami informacyjnymi i oficjalnymi, a także odpłatne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz ulokowanie adresu na międzynarodowych stronach edukacyjnych. Bieżąca aktualizacja serwisów Study in Poland z informacjami w językach rosyjskim i ukraińskim.
- Rozwój aplikacji mobilnej Study in Poland. Ta nowoczesna platforma informacyjno-promocyjna polskich uczelni, funkcjonująca od 2012 roku, opracowana została w języku angielskim do urządzeń z systemami iOS oraz Android. Użytkownicy smartfonów na całym świecie mogą na swoich urządzeniach pobrać aplikację Study in Poland bezpłatnie. Nowa edycja aplikacji zostanie uruchomiona w październiku 2020, natomiast w marcu 2021 zostanie przeprowadzona dodatkowa aktualizacja oferty studiów prowadzonych w języku angielskim.
- Rozwój dotychczasowych profili Study in Poland w mediach społecznościowych, a także uruchomienie i rozbudowa nowych kanałów – istotnych w krajach priorytetowych z punktu widzenia promocji oferty polskiego szkolnictwa wyższego. Dołożone będą starania, aby profil Study in Poland na Facebooku dalej był dla młodych ludzi na całym świecie atrakcyjnym źródłem wiedzy o studiach w Polsce i interaktywną platformą komunikacyjną poprzez poszerzenie zasięgu, płatne kampanie promocyjne, spójną strategię promocji treści profili uczelni członkowskich. Rozbudowany będzie profil Study in Poland RU – w języku rosyjskim oraz profile i kanały komunikacji na innych, regionalnych platformach społecznościowych – vkontakte oraz telegram.
Publikacje informacyjno-promocyjne: w formie e-book i wydawnictw tradycyjnych
- Przygotowanie trzynastej edycji informatora Study in Poland – University Guide 2021/22 w języku angielskim, zawierającym obszerne prezentacje uczelni i ich ofertę adresowaną do studentów zagranicznych. Informator zostanie wydany w formie e-book do bezpłatnego pobrania ze strony www.studyinpoland.pl, będzie szeroko dystrybuowany podczas targów edukacyjnych online oraz innymi kanałami promocji wirtualnej. Wersja tradycyjna zostanie przekazana do polskich placówek dyplomatycznych, konsularnych i naukowych na świecie.
- Przygotowanie ósmej edycji informatora Study in Poland – Информация о польских ВУЗах 2021/22 w języku rosyjskim, który będzie zawierał obszerne prezentacje uczelni i ich ofertę adresowaną do studentów z krajów byłej WNP (Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan, Azerbejdżan, Tadżykistan) zainteresowanych podjęciem studiów w Polsce. Podstawową formą dystrybucji informatora będzie e-book do pobrania ze strony www.studyinpoland.pl oraz podczas targów edukacyjnych online. Wersja tradycyjna zostanie przekazana do polskich placówek dyplomatycznych, konsularnych i naukowych na świecie.
Promocja na międzynarodowych targach edukacyjnych: online i na miejsc
Udział w międzynarodowych targach edukacyjnych traktowany był zawsze jako „stały fragment gry”, który stanowi istotne uzupełnienie promocji internetowej i mobilnej. W roku akad. 2020/21 przeniesiemy promocje targową w całości do świata online – w bezpieczny sposób docierając do zagranicznych kandydatów na studia. Skupimy się tradycyjnie na kierunku wschodnim, który daje największe szanse na wzrost liczby aplikacji od utalentowanych osób zainteresowanych studiami w Polsce. Po ustabilizowaniu się sytuacji epidemiologicznej na świecie, powrócimy ew. do udziału w targach stacjonarnych i organizowania misji edukacyjnych do priorytetowych rekrutacyjnie krajów.
Jesienne targi edukacyjne online 2020
Jesienią 2020 program Study in Poland proponuje uczelniom uczestniczącym w programie udział w targach online organizowanych na platformie BEGIN GROUP i adresowanych do potencjalnych studentów w regionach:
- Region INDIE (Bangladesh, India, Nepal, Sri Lanka) – 27 października 2020
- Region SĄSIEDI I KAUKAZ (Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Ukraina) – 29 października 2020
- Region AZJA CENTRALNA (Kazachstan, Kirgistan, Uzbekistan) – 3 listopada 2020
- ROSJA – 5 listopada 2020
Podczas targów online zapewniona zostanie tożsamość i rozpoznawalność uczestników w ramach wspólnego stoiska wirtualnego Study in Poland – w zależności od możliwości technicznych platformy organizatorów wydarzenia.
Wiosenne targi edukacyjne „Study in Poland” online 2021
Wiosna 2021 program Study in Poland zorganizuje narodowe, wyspecjalizowane targi online, na własnej platformie eventowej Perspektyw, adresowane do młodzieży w głównych krajach i regionach zainteresowania:
- Region KAUKAZ (Armenia, Gruzja, Azerbejdżan) – luty 2021
- Region SĄSIEDZI (Ukraina, Białoruś) – marzec 2021
- Region AZJA CENTRALNA (Kazachstan, Uzbekistan, Kirgistan, Tadżykistan) – kwiecień 2020
Opcja dodatkowa
Targi stacjonarne 2021:
- BIAŁORUŚ – Mińsk, luty 2021 (Obrazovanije i Kariera)
- TURCJA – Stambuł, marzec 2021 (IEFT)
- ROSJA – Moskwa, marzec 2021 (Obrazovanije i Kariera)
- KAZACHSTAN – Ałmaty, kwiecień 2021 (Education and Science)
- UKRAINA – Kijów, kwiecień 2021 (Osvita ta kar’era)
Na stoiskach narodowych organizowanych w ramach programu Study in Poland naczelną zasadą wystawienniczą jest zapewnienie pełnej tożsamości wszystkim uczestniczącym w targach szkołom wyższym. Każda z nich eksponowana jest poprzez dużą i czytelną „wizytówkę”, w tym nazwę uczelni, jej logo w kolorze i adres strony www. Wielkość stoiska jest dopasowywana do liczby prezentujących się uczelni: im więcej – tym większa powierzchnia stoiska. Zapewnia to każdej uczelni pełny komfort i skuteczność prezentowania swojej oferty na targach – przez cały okres ich trwania.
Konferencje i webinaria
- Zorganizowana zostanie, po raz czternasty, doroczna konferencja na temat strategii umiędzynarodowienia polskiego szkolnictwa wyższego „Studenci zagraniczni w Polsce 2021”. Organizatorzy: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” wspólnie z Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i Uniwersytetem Przyrodniczym we Wrocławiu. Miejsce: Wrocław, kampus Uniwersytetu Przyrodniczego. Termin: druga połowa stycznia 2021.
- Zorganizowana zostanie, po raz piąty, konferencja „Polskie uczelnie w światowej perspektywie 2020”. Organizatorzy: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” we współpracy Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego - w ramiach programu DIALOG. Miejsce: Warszawa. Termin: grudzień 2020
- Kontynuacja serii webinariów „Umiędzynarodowienie polskich uczelni w warunkach pandemii”. Terminy webinariów: www.perspektywy.pl/webinaria
Konkursy i nagrody
- Ogłoszona i przeprowadzona zostanie czwarta edycja środowiskowej Nagrody „Gwiazdy umiędzynarodowienia – Internationalization Stars” – wyróżniającej osoby, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni. Nagroda przyznawana jest w następujących kategoriach: „Gwiazda Zarządzania - Management Star”; „Gwiazda Kształcenia - Teaching Star”; „Gwiazda Marketingu - Marketing Star”; „Gwiazda Badań - Research Star”; „Gwiazda Publicznej Dyplomacji Akademickiej - Public Diplomacy Star”. Przyznane zostaną także dwie nagrody specjalne: „Wschodząca Gwiazda - Rising Star” i „Wybitna Gwiazda - Distinguished Star”. Gala Nagrody: druga połowa stycznia 2021.
- Przeprowadzona zostanie dziesiąta edycja Konkursu INTERSTUDENT 2021 – na najlepszego studenta zagranicznego w Polsce - w kategorii studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich. Konkurs organizowany jest pod Honorowym Patronatem Przewodniczącego KRASP oraz Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Partnerzy konkursu: Parlament Studentów RP i Krajowa Reprezentacja Doktorantów. Finał: druga połowa stycznia 2021.
Akademia Internacjonalizacji
Akademia Internacjonalizacji Study in Poland, z szeroką ofertą szkoleń w zakresie praktycznych aspektów umiędzynarodowienia, wystartowała w 2017 roku. Na rok akademicki 2020/21 Akademia przygotowała kolejny cykl szkoleń, prowadzonych przez najwyższej klasy trenerów, ekspertów oraz praktyków z Polski i zagranicy, podczas których poruszone zostaną aktualne tematy związane z umiędzynarodowieniem, w tym nowe idee działań w tym obszarze i nowe rozwiązania prawne wprowadzane w polskich uczelniach. W zależności od sytuacji epidemiologicznej szkolenia będą odbywały się online bądź stacjonarnie.
Propozycje szkoleń w roku akademickich 2020/21:
http://studyinpoland.pl/akademia-internacjonalizacji/
Wsparcie umiędzynarodowienia
- Prowadzenie platformy komunikacyjnej www.info.studyinpoland.pl (w języku polskim) dla uczelni uczestniczących w programie, prezentującej aktualne informacje nt. umiędzynarodowienia w Polsce i na świecie.
- Opracowanie jedenastej edycji raportu „Studenci zagraniczni w Polsce 2020”. Termin publikacji: grudzień 2020.
- Opracowanie drugiej edycji raportu „INTERNACJONALIZACJA w czasach pandemii. Wnioski po rekrutacji międzynarodowej 2020/21”. Termin publikacji: grudzień 2020
- Wydawanie i rozsyłanie elektronicznie co miesiąc Newslettera Study in Poland dotyczącego umiędzynarodowienia studiów w Polsce i na świecie oraz zawierającego aktualizowane na bieżąco kalendarium działań w ramach Study in Poland.
Polska hubem IT & Tech – promocja kierunków „eksportowych”
Dla utrzymania dynamiki umiędzynarodowienia polskich uczelni potrzebne są nowe, poza medycyną, „eksportowe” specjalności edukacyjne. Jest to celem inicjatywy Polska – międzynarodowy hub badań i edukacji w obszarze IT (Poland – IT Hub for You), realizowanej w latach 2019-2021 przez Fundację Edukacyjną „Perspektywy” – w ramach finansowanego przez MNiSW programu DIALOG.
W ramach projektu realizowane są działania mające na celu zainteresowanie utalentowanych studentów, doktorantów i młodych badaczy z krajów Partnerstwa Wschodniego i Azji Centralnej podjęciem studiów oraz budowaniem kariery naukowe i zawodowej w Polsce. Nacisk położony został na talenty kobiece, gdyż jest to zasób strategiczny o szczególnym potencjale, wnoszący istotną wartość dodaną do innowacyjnych zespołów badawczych.
Polskie studia IT będą promowane wśród uczniów, studentek i studentów oraz młodych naukowców z 9 krajów, objętych działaniami projektu, a są to: Armenia, Azerbejdżan, Białoruś, Gruzja, Kazachstan, Kirgistan, Tadżykistan, Ukraina i Uzbekistan. W roku 2019 ponad 300 osób otrzymało, na zasadzie konkursowej stypendia konferencyjne umożliwiające udział w największej imprezie edukacyjno-technologicznej regionu Europy Środkowo-Wschodniej i Azji Centralnej (CEE & CA region) – „Perspektywy Women in Tech Summit 2019”, która odbyła się 13-14 listopada 2019 w Warszawie.
W 2020 roku, ze względu na sytuację epidemiologiczną w Polsce i na świecie, „Perspektywy Women in Tech Summit” odbędzie się w formie wirtualnej, a działania promocyjne w ramach projektu „Poland – IT Hub for You” zostaną także zrealizowane online jesienią 2020.
Działania te stworzą nowe możliwości promocyjne dla uczelni uczestniczących w programie „Study in Poland” i prowadzących studia w języku angielskim w zakresie IT & Computer Science & Engineering. Będziemy zapraszać te uczelnie zarówno do ukierunkowanej promocji podczas wyjazdów i dedykowanych wydarzeń online, tak i do zaprezentowania się podczas „Perspektywy Women in Tech Summit 2020 Online” w dniach 8-9 grudnia 2020.
Więcej szczegółów na: www.womenintechsummit.pl
Uwaga: W roku akademickim 2020/21 podjęte zostaną też inne działania, jeśli zostaną zarekomendowane przez Zespół Koordynujący KRASP-Perspektywy.
Julia Łysik, koordynatorka „Study in Poland”, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +48 22 628 58 62.