Działania programu Study in Poland w roku akademickim 2017/18 skoncentrowane będą na promocji polskich uczelni w internecie, sieciach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne. Aktywne wykorzystanie tych narzędzi jest priorytetem, gdyż są one dla młodzieży na całym świecie głównym źródłem wiedzy o szkolnictwie wyższym. Ich uzupełnieniem będą publikacje drukowane, porządkujące informacje o polskich uczelniach i ułatwiające promocję ich oferty edukacyjnej za granicą.

Udział w międzynarodowych targach edukacyjnych traktowany jest jako „stały fragment gry”, który w wielu regionach świata stanowi uzupełnienie promocji internetowej i mobilnej. W roku akademickim 2017/18 konsekwentnie promocja wyjazdowa Study in Poland koncentrowana będzie na kierunku wschodnim (Ukraina, Białoruś, Rosja, Kazachstan, Uzbekistan, Tadżykistan), który ze względu na historycznie i kulturowo motywowaną przewagę konkurencyjną oferty polskich uczelni daje największe szanse na wzrost liczby aplikacji od utalentowanych osób zainteresowanych studiami w Polsce. Nowym krajem priorytetowym programu Study in Poland staną się Indie, w których istnieje atrakcyjny z punktu widzenia polskich uczelni potencjał rekrutacyjny. Przewidziano też obecność programu Study in Poland na targach edukacyjnych w Turcji, Mongolii i Republice Korei.

Skuteczność podejmowanych przedsięwzięć zostanie zapewniona poprzez szeroki zestaw działań wspierających, mających na celu zwiększenie kompetencji polskich uczelni w kreowaniu i umacnianiu międzynarodowej marki polskiego szkolnictwa wyższego. Będą to między innymi: konferencja „Studenci zagraniczni w Polsce 2018”, platforma informacyjna www.info.studyinpoland.pl dla uczelni uczestniczących w programie, newsletter "Study in Poland", konkurs "Interstudent 2018" promujący dobre praktyki w zakresie wspierania studentów zagranicznych, a także nowe inicjatywy: Nagroda Internationalization Stars dla osób, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni oraz Akademia Umiędzynarodowienia Study in Poland, z szeroką ofertą szkoleń w zakresie praktycznych aspektów internacjonalizacji.

Rozbudowany zostanie zestaw narzędzi ułatwiających zainteresowanym uczelniom efektywną współpracę z zagranicznymi agencjami rekrutacyjnymi. Poszerzona zostanie baza informacji na temat zagranicznych rynków edukacyjnych.

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” - działając w ramach porozumienia o strategicznym partnerstwie, zawartego z KRASP w dniu 29 czerwca 2007 r. - oferuje uczelniom zainteresowanym uczestnictwem w programie „Study in Poland” w roku 2017/18 poniższy „Pakiet usług promocyjno-marketingowych”:

Promocja w internecie i aplikacje mobilne:

  1. Prowadzenie aktualizowanego na bieżąco interaktywnego serwisu internetowego studyinpoland.pl w języku angielskim, zawierającego informacje o uczelniach i programach studiów w językach obcych. Szeroka promocja serwisu kanałami informacyjnymi i oficjalnymi, a także odpłatne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz ulokowanie adresu na międzynarodowych stronach edukacyjnych. Aktualizowane będą serwisy z informacjami w języku rosyjskim i ukraińskim.
  2. Rozwój aplikacji mobilnej Study in Poland. Ta nowoczesna platforma informacyjno-promocyjna polskich uczelni opracowana została w języku angielskim do urządzeń z systemami iOS, Android i Windows Phone. Użytkownicy smartfonów na całym świecie mogą na swoich urządzeniach pobrać aplikację Study in Poland bezpłatnie. Nowa edycja aplikacji zostanie uruchomiona w październiku 2017, natomiast w marcu 2018 zostanie przeprowadzona dodatkowa aktualizacja oferty studiów prowadzonych w języku angielskim.
  3. Rozwój obecności w mediach społecznościowch. Ponad miliard użytkowników definiuje Facebook jako największą sieć społeczną w historii cywilizacji. Dołożone będą starania, aby profil Study in Poland na Facebooku stał się atrakcyjny dla młodych ludzi na całym świecie źródłem wiedzy o studiach w Polsce i interaktywną platformą komunikacyjną (ma już ponad 40.000 fanów). Rozbudowywany będzie profil Study in Poland RU – w języku rosyjskim oraz obecności na innych, regionalnych platformach społecznościowych.

Publikacje informacyjno-promocyjne:

  1. Przygotowanie jedenastej edycji informatora „Study in Poland – University Guide 2018/19” w języku angielskim (format A4, nakład podstawowy 10 tys. egz.), który będzie zawierał prezentacje uczelni adresowane do studentów zagranicznych. Informator zostanie przekazany do polskich placówek dyplomatycznych, konsularnych i naukowych na świecie, a także dystrybuowany na międzynarodowych targach edukacyjnych.
  1. Przygotowanie szóstej edycji informatora „Study in Poland – Информация о польских ВУЗах 2018/19” w języku rosyjskim (format A4, nakład 5 tys. egz.), który będzie zawierał prezentacje uczelni adresowane do studentów z krajów byłej WNP (Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan, Azerbejdżan) zainteresowanych podjęciem w Polsce studiów prowadzonych w języku polskim.
  2. Przygotowanie ulotek „Study in Poland 2018” (format A4 bigowany na trzy) z adresami internetowymi uczelni i tabelą z wykazem programów studiów – do masowej dystrybucji na targach edukacyjnych. Ulotki drukowane będą w języku angielskim oraz - w zależności od potrzeb – w języku ukraińskim, rosyjskim, kazachskim i innych.

Promocja na międzynarodowych targach edukacyjnych:

  1. Promowanie uczelni uczestniczących w programie na wspólnym stoisku Study in Poland podczas międzynarodowych targów edukacyjnych w roku 2017 i 2018:
  1. Rosja – Moskwa, 20-22 października 2017 (Obrazovanije i Kariera)
  2. Republika Korei – Seul, 28-29 października 2017 (Study in Europe)
  3. Ukraina – Charków, 9-11 listopada 2017 (Osvita. Studia za kordonom)
  4. Ukraina – Kijów, 16-18 listopada 2017 (Osvita ta kar’era)
  5. Kazachstan – Astana, 22-24 listopada 2017 (Education and Science)
  6. Białoruś – Mińsk, 15-17 lutego 2018 (Obrazovanije i Kariera)
  7. Ukraina – Lwów, marzec 2018 (Viszcza Osvita)
  8. Turcja – Stambuł, 24-25 marca 2018 (IEFT)
  9. Mongolia - Ulan Bator, marzec 2018 (International Education Exhibition)
  10. Kazachstan – Almaty, kwiecień 2018 (Obrazovanije i Kariera)
  11. Ukraina – Kijów, kwiecień 2018 (Osvita ta kar’era)

Na stoiskach narodowych organizowanych w ramach programu Study in Poland naczelną zasadą wystawienniczą jest zapewnienie pełnej tożsamości wszystkim uczestniczącym w targach szkołom wyższym. Każda z nich eksponowana jest poprzez dużą i czytelną „wizytówkę”, w tym nazwę uczelni, jej logo w kolorze i adres strony www. Wielkość stoiska jest dopasowywana do liczby prezentujących się uczelni. Im ich więcej – tym większa powierzchnia. Zapewnia to każdej uczelni pełny komfort prezentowania swojej oferty na targach - przez cały okres ich trwania.

Wyjazdy studyjne:

  1. Misje edukacyjne w formie wyjazdów studyjno-informacyjnych do wybranych krajów realizowane są na wniosek grup zainteresowanych uczelni uczestniczących w programie Study in Poland. Na rok 2017/18 przygotowano dwa wyjazdy:
  • INDIE - Ahmadabad (stan Gujarat), styczeń 2018 (Prezentacje "Study in Poland")
  • UZBEKISTAN-TADŻYKISTAN - Taszkient, Samarkanda (Uzbekistan), Duszanbe (Tadżykistan), maj 2018 (Prezentacje "Study in Poland")

Głównym celem wyjazdów studyjnych jest rozpoznanie i otwarcie nowych rynków, nawiązanie kontaktów ułatwiających współpracę w przyszłości, a także bieżąca promocja oferty edukacyjnej zainteresowanych uczelni. Sekretariat Study in Poland koordynuje kwestie związane z organizacyjno-informacyjną stroną wyjazdów oraz z przygotowaniem spotkań w placówkach dyplomatycznych i uczelniach, a także z innymi partnerami edukacyjnymi.

Praca z agencjami rekrutacyjnymi:

  1. Seminaria dla zagranicznych agencji rekrutacyjnych nt. polskiego szkolnictwa wyższego i zasad certyfikacji w ramach programu "Study in Poland". Seminaria prowadzone będą wspólnie przez Fundację Edukacyjną "Perspektywy" i Komisję ds. Współpracy Międzynarodowej KRASP. Do współpracy zaproszone zostaną Wydziały Promocji Handlu i Inwestycji Ambasad i Konsulatów RP w krajach zainteresowania programu "Study in Poland". Na rok akademicki 2017/18 zaplanowano seminaria w nst. krajach:
  • Ukraina – Kijów, 31 sierpnia 2017
  • Kazachstan – Astana, 8 września 2017
  • Azerbejdżan – Baku, 7 października 2017
  • Rosja – Moskwa, 20 października 2017
  • Republika Korei – Seul, 28 października 2017
  • Białoruś – Mińsk, 16 lutego 2018
  • Turcja – Stambuł, 24-25 marca 2018 (IEFT)

Do udziału w seminariach zaproszone zostaną wszystkie zainteresowane uczelnie uczestniczące w programie „Study in Poland”.

  1. Spotkania informacyjne z agencjami rekrutacyjnymi - organizowane jako "stały fragment gry" podczas wszystkich wyjazdów targowych w ramach „Study in Poland”.
  2. Szkolenia dla działów współpracy międzynarodowej i promocji na temat specyfiki współpracy z agencjami rekrutacyjnymi. Terminy: grudzień 2017, luty 2018.
  3. Zorganizowanie „Recruiting Agents Forum POLAND 2018”. Miejsce: Warszawa. Termin: 22 lutego 2018 (w przeddzień Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego "Perspektywy 2018").

Konferencje, konkursy i inne działania:

  1. Przygotowanie dziesiątej konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2018”.Miejsce: Gliwice. Uczelnia-gospodarz: Politechnika Śląska. Termin: 28-30 stycznia 2018.
  2. Zorganizowanie ósmej edycji Konkursu INTERSTUDENT 2018 - na najlepszego studenta zagranicznego w Polsce. Finał: 29 stycznia 2018.
  3. Opracowanie ósmej edycji raportu „Studenci zagraniczni w Polsce 2017”. Termin publikacji: październik 2017.
  4. Wydanie trzeciej edycji zbioru artykułów na temat umiędzynarodowienia szkolnictwa wyższego "Czas Internacjonalizacji III: Zarządzanie Zmianą". Termin publikacji: 29 stycznia 2018.
  5. Prowadzenie platformy komunikacyjnej info.studyinpoland.pl (w jęz. polskim) dla uczelni uczestniczących w programie. Serwis zawiera część otwartą oraz kodowaną, w której znajdują się m.in. materiały z konferencji organizowanych w ramach Study in Poland.
  6. Wydawanie i rozsyłanie elektronicznie co miesiąc Newslettera „Study in Poland” dotyczącego umiędzynarodowienia studiów w Polsce i na świecie.
  7. NOWOŚĆ: Przygotowanie pierwszej edycji Nagrody "Gwiazdy umiędzynarodowienia / Internationalization Stars" - dla osób, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni. Finał: 29 stycznia 2018.
  8. NOWOŚĆ: Uruchomienie Akademii Umiędzynarodowienia Study in Poland, z szeroką ofertą szkoleń w zakresie praktycznych aspektów internacjonalizacji. Inauguracja: 12 grudnia 2017.

W roku akademickim 2017/18 podjęte zostaną też inne działania, jeśli zostaną zarekomendowane przez Zespół Koordynujący KRASP-Perspektywy.

Więcej informacji: dr Bianka Siwińska, dyrektor wykonawcza, Fundacja Edukacyjna "Perspektywy", Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +48 501 535 785.

Julia Łysik, koordynatorka „Study in Poland”, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +48 22 628 58 62.