Działania programu Study in Poland w roku akademickim 2019/20 skoncentrowane będą na promocji polskich uczelni w Internecie, sieciach społecznościowych i poprzez aplikacje mobilne. Aktywne wykorzystanie tych narzędzi jest priorytetem, gdyż są one dla młodzieży na całym świecie głównym źródłem wiedzy o szkolnictwie wyższym. Ich uzupełnieniem będą publikacje drukowane, porządkujące informacje o polskich uczelniach i ułatwiające promocję ich oferty edukacyjnej na targach za granicą oraz w polskich placówkach dyplomatycznych.

Udział w międzynarodowych targach edukacyjnych traktowany jest jako „stały fragment gry”, który w wielu regionach świata stanowi istotne uzupełnienie promocji internetowej i mobilnej. W roku akademickim 2019/20 promocja wyjazdowa Study in Poland koncentrowana będzie konsekwentnie na kierunku wschodnim (Ukraina, Białoruś, Rosja, Kazachstan, Turcja), który daje największe szanse na wzrost liczby aplikacji od utalentowanych osób zainteresowanych studiami w polsce. Podobnie jak w minionej edycji, krajem priorytetowym programu Study in Poland będzie Kazachstan, w których istnieje atrakcyjny z polskiego punktu widzenia potencjał rekrutacyjny, co potwierdziła udana misja edukacyjna SIP w trzech kazachskich miastach (Astana, Atyrau, Szymkent) w listopadzie 2018, a także udział w targach edukacyjnych w Ałmaty w kwietniu 2019.

Skuteczność podejmowanych przedsięwzięć zostanie zapewniona poprzez działania wspierające, mające na celu zwiększenie kompetencji polskich uczelni w kreowaniu i umacnianiu międzynarodowej marki polskiego szkolnictwa wyższego. Będą to między innymi: konferencja „Studenci zagraniczni w Polsce 2020”, platforma informacyjna info.studyinpoland.pl dla uczelni uczestniczących w programie, newsletter „Study in Poland”, nagroda Internationalization Stars dla osób, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni, konkurs „Interstudent 2020” promujący dobre praktyki w zakresie wspierania studentów zagranicznych, a także akademia umiędzynarodowienia Study in Poland, z szeroką ofertą szkoleń w zakresie praktycznych aspektów internacjonalizacji.

Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – działając w ramach „Porozumienia o strategicznym partnerstwie”, zawartego z KRASP w dniu 29 czerwca 2007 r. – po konsultacjach oferuje uczelniom zainteresowanym uczestnictwem w programie Study in Poland w roku 2019/20 niniejszy „Pakiet usług promocyjno-marketingowych”.

 

 

Promocja w internecie i aplikacje mobilne:

  • Prowadzenie aktualizowanego na bieżąco internetowego serwisu www.studyinpoland.pl w języku angielskim, zawierającego adresowane do kandydatów na studia w Polsce informacje o uczelniach uczestniczących w programie Study in Poland i prowadzonych przez nie programach studiów w językach obcych. Szeroka promocja serwisu kanałami informacyjnymi i oficjalnymi, a także odpłatne pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych oraz ulokowanie adresu na międzynarodowych stronach edukacyjnych. Aktualizowane także będą serwisy edukacyjne Study in Poland z informacjami w językach rosyjskim i ukraińskim.

  • Rozwój aplikacji mobilnej Study in Poland. Ta nowoczesna platforma informacyjno-promocyjna polskich uczelni, funkcjonująca od 2012 roku, opracowana została w języku angielskim do urządzeń z systemami IOS oraz Android. Użytkownicy smartfonów na całym świecie mogą na swoich urządzeniach pobrać aplikację Study in Poland bezpłatnie. Nowa edycja aplikacji zostanie uruchomiona w grudniu 2019, natomiast w marcu 2020 zostanie przeprowadzona dodatkowa aktualizacja oferty studiów prowadzonych w języku angielskim.

  • Rozwój obecności w mediach społecznościowych. Ponad miliard użytkowników definiuje Facebook jako największą sieć społeczną w historii cywilizacji. Dołożone będą starania, aby profil Study in Poland na Facebooku dalej był dla młodych ludzi na całym świecie atrakcyjnym źródłem wiedzy o studiach w Polsce i interaktywną platformą komunikacyjną (ma już ponad 45.000 fanów). Rozbudowywany będzie profil Study in Poland RU – w języku rosyjskim oraz obecność na innych, regionalnych platformach społecznościowych.

Publikacje informacyjno-promocyjne:

  • Przygotowanie trzynastej edycji informatora Study in Poland – University Guide 2020/21 w języku angielskim (format A4, nakład podstawowy 10 tys. egz.), który będzie zawierał obszerne prezentacje uczelni uczestniczących w programie "Study in Poland" i ich ofertę studiów w jezyku angielskim i polskim adresowaną do studentów zagranicznych. Informator zostanie przekazany do polskich placówek dyplomatycznych, konsularnych i naukowych na świecie, a także dystrybuowany przez cały rok na międzynarodowych targach edukacyjnych za granicą oraz w trakcie zagranicznych misji edukacyjnych "Study in Poland" .

  • Przygotowanie siódmej edycji informatora Study in PolandИнформация о польских ВУЗах 2020/21 w języku rosyjskim (format A4, nakład 5 tys. egz.), który będzie zawierał obszerne prezentacje uczelni uczestniczących w programie "Study in Poland" i ich ofertę studiów adresowaną do studentów z krajów byłej WNP (Rosja, Ukraina, Białoruś, Kazachstan, Uzbekistan, Tadżykistan, Azerbejdżan) zainteresowanych podjęciem studiów w Polsce.

  • Przygotowanie serii ulotek Study in Poland 2020 (format A4 bigowany na trzy) z adresami internetowymi uczelni i tabelą z wykazem programów studiów prowadzonych w języku angielskim – do masowej dystrybucji na targach edukacyjnych za granicą i podczas wyjazdowych misji edukacyjnych "Study in Poland". Ulotki drukowane będą w języku angielskim oraz – w zależności od potrzeb – w języku ukraińskim, rosyjskim, kazachskim i innych.

 

Promocja na międzynarodowych targach edukacyjnych:

  • Promowanie uczelni uczestniczących w programie na wspólnym stoisku Study in Poland podczas międzynarodowych targów edukacyjnych za granicą. Zgodnie z ustaleniami narady programowej "Study in Poland" , w roku 2019 i 2020 będą to następujące targi edukacyjne:
    - TURCJA - Stambuł, 26-27 października 2019 "IEFT Education Expo"
    -
    ROSJA - Moskwa9-10 listopada 2019 "Obrazovanie i Kariera"
    -
    UKRAINA - Kijów14-16 listopada 2019, "Osvita ta kar'era"
    - KAZACHSTAN - Nur-Sultan (d. Astana), 20-22 listopada 2019 "Education and Science"
    - BIAŁORUŚ - Mińsk, 13-15 lutego 2020 "Obrazowanije i Kariera"
    - GRUZJA - Tbilisi, 28-29 lutego 2020"IEFG 2020"
    -
    UKRAINA - Lwów, marzec 2020 "Viszcza Osvita"
    - ROSJA - Kaliningrad, marzec 2020 "Mir Obrazovania"
    -
    UZBEKISTAN - Taszkent, Samarkanda, kwiecień 2020 "Education and Career 2020"
    -
    KAZACHSTAN - Almaty, 9-11 kwietnia 2020 "Education and Science"
    -
    UKRAINA - Kijów, kwiecień 2020 "Osvita ta kar'era"

Na stoiskach narodowych organizowanych za granicą w ramach programu Study in Poland naczelną zasadą wystawienniczą jest zapewnienie pełnej tożsamości wszystkim uczestniczącym w targach polskim szkołom wyższym. Każda z nich eksponowana jest poprzez dużą i czytelną „wizytówkę uczelni”, w tym nazwę uczelni, jej logo w kolorze i adres strony internetowej. Wielkość stoiska jest w każdym przypadku dopasowywana do liczby prezentujących się uczelni: im więcej – tym większa powierzchnia. Zapewnia to każdej uczelni pełny komfort wystawienniczy i skuteczność prezentowania swojej oferty na targach – przez cały okres ich trwania. Dodatkowo organizowane są spotkania z lokalnymi agencjami rekrutacyjnymi zainteresowanymi rynkiem polskim oraz uczelniami zainteresowanymi nawiązaniem i rozwojem współpracy z Polską.

Wyjazdy studyjne:

  • Zorganizowanie misji edukacyjnych w formie wyjazdów studyjno-informacyjnych do wybranych krajów. Są one realizowane na wniosek grup zainteresowanych uczelni uczestniczących w programie Study in Poland. W roku 2019-2020 planujemy zorganizowanie następujących wyjazdów:

- Wietnam – Hanoi, styczeń 2020 (uczelnie wiodące: Szkoła Główna Handlowa i Akademia Górniczo-Hutnicza)
- Katar – Doha, kwiecień 2020 (uczelnia wiodąca: Gdański Uniwersytet Medyczny)

Celem wyjazdów studyjnych jest rozpoznanie nowych rynków, nawiązanie kontaktów ułatwiających współpracę w przyszłości, a także promocja oferty edukacyjnej zainteresowanych uczelni. Sekretariat Study in Poland koordynuje kwestie związane z organizacyjno-informacyjną stroną wyjazdów oraz przygotowaniem spotkań w placówkach dyplomatycznych i uczelniach, a także z innymi partnerami edukacyjnymi.

Wiosną 2020 zostanie również przeprowadzona seria wyjazdów studyjno-informacyjnych do Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu, Ukrainy i Uzbekistanu w ramach inicjatywy Polska – międzynarodowy hub badań i edukacji w obszarze IT (Poland – ITHub for You), którą realizuje Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” w ramach finansowego przez MNiSW programu DIALOG. Plan wyjazdów zostanie podany w listopadzie br.

 

Konferencje

  • Zorganizowanie, po raz trzynasty, strategicznej konferencji na temat umiędzynarodowienia „Studenci zagraniczni w Polsce 2020”. Organizatorzy: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – we współpracy z Konferencją Rektorów Akademickich Szkół Polskich (KRASP) i Politechniką Łódzką. Miejsce: Łódź, Zatoka Sportu Politechniki Łódzkiej. Termin: 27-28 stycznia 2020.

  • Zorganizowanie, po raz czwarty, konferencji „Polskie uczelnie w światowej perspektywie 2019 – Rankingi a strategiczne zarządzanie uczelnią wyższą” . Organizatorzy: Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – we współpracy z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego – w ramiach programu DIALOG. Miejsce: Warszawa, hotel „Sound Garden”. Termin: 2-3 grudnia 2019.

 

Konkursy i nagrody

  • Przeprowadzenie dziesiątej edycji Konkursu INTERSTUDENT 2020 – na najlepszego studenta zagranicznego w Polsce w kategorii studiów licencjackich, magisterskich i doktoranckich. Konkurs organizowany jest pod honorowym patronatem przewodniczącego KRASP. Partnerzy konkursu: Parlament Studentów RP i Krajowa Reprezentacja Doktorantów. Finał: 27 stycznia 2020.

 

  • Ogłoszenie trzeciej edycji środowiskowej Nagrody „Gwiazdy Umiędzynarodowienia – Internationalization Stars – wyróżniającej osoby, które w wybitny sposób rozwijają umiędzynarodowienie polskich uczelni. Nagroda przyznawana jest w następujących kategoriach: „Gwiazda Zarządzania – Management Star”; „Gwiazda Kształcenia – Teaching Star”; „Gwiazda Marketingu – Marketing Star”; „Gwiazda Badań – Research Star”; przyznane zostaną także dwie nagrody specjalne: „Wschodząca Gwiazda – Rising Star” i „Wybitna Gwiazda  – Distinguished Star”. Gala nagrody: 27 stycznia 2020.

 

 

Akademia Internacjonalizacji

  • Na rok akademicki 2019/20 Akademia Internacjonalizacji Study in Poland przygotowała kolejny cykl szkoleń, prowadzonych przez najwyższej klasy trenerów, ekspertów oraz praktyków z polski i zagranicy, podczas których poruszone zostaną aktualne tematy związane z praktycznymi aspektami umiędzynarodowienia.

 

Proponowane szkolenia:

  • Zmiany w zakresie rekrutacji i obsłudze cudzoziemców, 7 października 2019
  • Trudny student zagraniczny – różnice i komunikacja międzykulturowa, 24 października 2019
  • Kompleksowa obsługa i rekrutacja studentów zagranicznych i marketing międzynarodowy:
    - 11 grudnia – Zmiany w zakresie rekrutacji i obsłudze cudzoziemców
    - 12 grudnia – Międzynarodowy marketing – jak zbudować i zrealizować kampanie o globalnym zasięgu,
  • Protokół dyplomatyczny i akademicki savoir-vivre, 26 stycznia 2020 (w przeddzień konferencji w Łodzi)
  • Social media a rekrutacja i obsługa cudzoziemców, 10 lutego 2020
  • Budowanie strategii umiędzynarodowienia – krok po kroku, 9 marca 2020

Szczegóły: studyinpoland.pl/akademia-internacjonalizacji

Praca z agencjami rekrutacyjnymi:

  • Utworzenie i aktualizacja listy agencji rekrutacyjnych godnych zaufania, na podstawie Rekomendacji uczelni Study in Poland, z uwzględnieniem certyfikatów udzielonych przez ICEF i inne organizacje współpracujące z agencjami. Lista uwzględniać też będzie agencje ukraińskie posiadające Quality Recruitment Certificate „Study in Poland”.
  • Organizowanie seminariów i/lub spotkań informacyjnych z agencjami rekrutacyjnymi – podczas wszystkich wyjazdów w ramach Study in Poland na międzynarodowe targi edukacyjne.

Wsparcie umiędzynarodowienia

  • Prowadzenie platformy komunikacyjnej info.studyinpoland.pl (w języku polskim) dla uczelni uczestniczących w programie oraz rozsyłanie elektronicznie co miesiąc Newslettera Study in Poland dotyczącego umiędzynarodowienia studiów w Polsce i na świecie.
  • Opracowanie dziesiątej edycji raportu „Studenci zagraniczni w Polsce 2019”. Termin publikacji: listopad 2019.

Poland – IT HUB  FOR YOU

Dla utrzymania dynamiki umiędzynarodowienia Polskich uczelni potrzebne są nowe, poza medycyną, „eksportowe” specjalności edukacyjne. Było to tematem debaty „Jak wykreować polskę jako hub edukacyjny w zakresie IT i Computer Sciences?”, która odbyła się podczas konferencji „Studenci zagraniczni w Polsce 2019”. Uznano wówczas, że właśnie informatyka, w której polscy uczeni i studenci mają międzynarodowe osiągnięcia, ma największe szanse aby stać się nowym hitem eksportowym polskich uczelni. Trzeba tylko wypromować polskie możliwości edukacyjne w tym zakresie. Jest to celem inicjatywy Polska – międzynarodowy hub badań i edukacji w obszarze it (Poland – IT Hub for You), którą w latach 2019-2021 realizować będzie Fundacja Edukacyjna „Perspektywy” – w ramach finansowego przez MNISW programu DIALOG.



W ramach projektu zrealizowane zostaną działania mające na celu zainteresowanie utalentowanych studentów, doktorantów i młodych badaczy z krajów Partnerstwa Wschodniego i Azji Centralnej podjęciem studiów oraz budowania kariery naukowej i zawodowej w Polsce. Nacisk położony zostanie zwłaszcza na talenty kobiece, gdyż jest to zasób strategiczny o szczególnym potencjale, wnoszący istotną wartość dodaną do innowacyjnych zespołów badawczych.

Będziemy zarówno „wyjazdowo” promować Polskie studia IT wśród uczniów, studentek i studentów oraz młodych naukowców Armenii, Azerbejdżanu, Białorusi, Gruzji, Kazachstanu, Kirgistanu, Tadżykistanu, Ukrainy i Uzbekistanu (harmonogram promocji zostanie podany w listopadzie), jak i zapraszać najlepszych z nich do odwiedzenia Polski. Ponad 200 osób otrzyma co roku, na zasadzie konkursowej, stypendia konferencyjne umożliwiające udział w największej imprezie edukacyjno-technologicznej regionu Europy środkowo-wschodniej i Azji Centralnej (CEE&CA Region) – czyli „Perspektywy Women in Tech Summit” – podczas której zorganizowane zostaną dla nich specjalne warsztaty i spotkania prezentujące np. Możliwości realizacji doktoratów w najlepszych polskich uczelniach.

Stwarza to nowe możliwości dla uczelni uczestniczących w programie Study in Poland i prowadzących studia w języku angielskim w zakresie IT / COMPUTER SCIENCE / COMPUTER ENGINEERING. Będziemy zapraszać te uczelnie zarówno do ukierunkowanej promocji podczas wyjazdów do w/w krajów, jak i do zaprezentowania się na „Perspektywy Women in Tech Summit”, którego najbliższa edycja odbędzie się 13-14 listopada 2019 w Centrum Expo XXI w Warszawie. Wydzielona tam zostanie specjalna przestrzeń konferencyjno-wystawiennicza pod hasłem „Poland – IT HUB For YOU”. Więcej o summicie: womenintechsummit.pl

Uwaga: W roku akademickim 2019/20 podjęte zostaną też inne działania, jeśli zostaną zarekomendowane przez Zespół Koordynujący KRASP-Perspektywy

Julia Łysik, koordynatorka „Study in Poland”, Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. , +48 22 628 58 62.

Działania "Study in Poland" w roku akad. 2018/19