W dniach 19-20 lutego 2020 roku odbyło się kolejne szkolenie w ramach Akademii Internacjonalizacji Study in Poland "Master of marketing and recruitment” w warszawskich siedzibach „Przestrzeń from Facebook” oraz Golden Floor. 2-dniowe szkolenie dotyczyło marketingu międzynarodowego oraz kompleksowej obsługi i rekrutacji studentów zagranicznych.
To była duża dawka wiedzy, dobrych praktyk, trików i porad od dwóch znakomitych ekspertów z wieloletnim doświadczeniem. Celem szkolenia było zapoznanie uczestników z podstawami rekrutacji studentów zagranicznych, sposobami ich pozyskiwania oraz efektywnej promocji oferty edukacyjnej na rynku światowym. Uczestnicy szkolenia zdobyli także wiedzę na temat najnowszych narzędzi i technologii służących do pozyskiwania studentów międzynarodowych.
Szkolenie prowadzone było przez dwóch znakomitych ekspertów w swojej dziedzinie:
- Rogera Sendena, kierownika ds. marketingu międzynarodowego na University West w Szwecji, posiadającego ponad 15-letnie doświadczenie z zakresu rekrutacji, promocji i sprzedaży międzynarodowej zdobyte na uczelniach w Holandii, Szwecji i Danii. Nie ma obszarów marketingu międzynarodowego w szkolnictwie wyższych, które byłyby dla niego tajemnicą
- Marię Stós, zastępcę kierownika Działu Rekrutacji na Uniwersytecie Jagiellońskim. Maria od 7 lat zajmuje się kwestiami rekrutacji i toku studiów cudzoziemców, promocją zagraniczną, przygotowaniem aktów prawnych oraz procedur dotyczących rekrutacji na studia. Jak nikt inny potrafi przedstawić kwestie prawne w przystępny i klarowny sposób przemycając także porady i interpretacje dotyczące złożonych kwestii prawnych.
Uczestnikami szkolenia byli pracownicy uczelni zajmujący się międzynarodową rekrutacją i marketingiem lub odpowiedzialni za promocję zagraniczną uczelni. Uczestnicy otrzymali odpowiedzi, m.in. na takie nurtujące ich pytania:
- Dlaczego warto wysyłać newsletter do kandydatów na studia?
- Co to jest mystery shopping i jak wypadają w tej kwestii polskie uczelnie?
- Jak social media wpływają na rekrutację zagraniczną?
Zapraszamy na kolejne szkolenia w ramach „Akademii Internacjonalizacji".