Dla wszystkich Czytelników, Sympatyków i Partnerów mamy znakomitą wiadomość: "Perspektywy" są liderem najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce wśród miesięczników!
Ranking opublikowany został przez prestiżowy Instytut Monitoringu Mediów, czołową firmę analizującą rynek medialny - w oparciu o dane za rok 2018. Brano pod uwagę powoływanie się na dany tytuł przez inne media (w prasie, radio, telewizji i w portalach internetowych). Na "Perspektywy" powoływano się w analizowanym okresie aż 2025 razy (dla przykładu na drugi w zestawieniu miesięcznik "Forbes" powoływano się 1390 razy).
Badanie przeprowadzono na podstawie 353 801 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 stycznia do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 365 967 razy (287 427 razy w portalach, 42 348 razy w prasie, 26 624 w telewizji i 9 568 w radio).
Ranking polskich mediów pod względem kreowania opinii obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism oraz stacje telewizyjne.
– Jest to znakomity wynik, który odzwierciedla profesjonalizm redakcji i nasze ambicje dostarczania partnerom z obszaru oświaty, szkolnictwa wyższego i polityki edukacyjnej fachowych informacji, analiz i rekomendacji – komentuje dr Bianka Siwińska, redaktor naczelna miesięcznika edukacyjnego "Perspektywy". – Jest w tym też zasługa naszego portalu, który co miesiąc odwiedza regularnie ponad 200 tys. unique users, przede wszystkim maturzystów, studentów i nauczycieli.