Indie postawiły sobie za cel czterokrotne zwiększenie liczby zagranicznych studentów i przyjęcie 200 000 studentów zagranicznych do roku 2023. Aby wesprzeć ten cel, rząd Indii rozpoczął nową kampanię „Study in India”. W jej ramach uruchomią nowy portal internetowy, międzynarodową kampanią marketingową oraz zwolnią z opłat całkowicie lub częściowo 15 000 studentów z zagranicy.
Program został ogłoszony z udziałem delegatów z ponad 30 krajów. Obejmuje on serię inicjatyw integracyjnych mających na celu promowanie marki Indii jako przystępnego ośrodka edukacyjnego dla studentów z Azji i Afryki. „Study in India” dysponują wyjściowym budżetem w wysokości 22 milionów USD na okres dwóch lat. Przeznaczony jest m.in. na nowy portal internetowy, odpowiadający na zainteresowania i pytania studentów, strategię rekrutacyjną skierowaną do studentów w Afryce i Azji; zarezerwowanie miejsc dla studentów zagranicznych na najlepszych uniwersytetach Indii, przyspieszone procedury wizowe dla osób z wybranych regionów.
- Zauważyliśmy, że nastąpiła stagnacja, jeżeli chodzi o liczbę studentów przyjeżdżających do Indii na studia wyższe. Bardziej wybierali oni takie kraje jak Singapur i Australia. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć program, który przyciągnie więcej studentów, sprawi, że nasz proces wizowy będzie bezproblemowy, a także zaoferuje studentom zwolnienie z opłat – powiedział minister ds. rozwoju Indii, Prakash Javadekar.
W kręgu zainteresowań programu „Study in India” są przede wszystkim Nepal, Wietnam, Kazachstan, Arabia Saudyjska, Nigeria, Tajlandia, Malezja, Egipt, Kuwejt, Iran, Sri Lanka, Bangladesz, Bhutan i Rwanda. Rząd Indii planuje zainwestować znaczne środki w działania zewnętrzne obejmujące studentów na tych rynkach. Obecnie do Indii przyjeżdżają głównie studenci z Nepalu (24%), Afganistanu (9%), Bhutanu (5%), Nigerii i Sudanu (po 4%). W ramach kampanii "Study in India" kraj ten zarezerwuje 15 000 miejsc rocznie dla studentów zagranicznych, którzy będą mogli uczyć się w 160 najlepszych hinduskich uniwersytetach i college'ach.
Źródło: www.monitor.icef.com