23 lutego, podczas XXIX Międzynarodowego Salonu Edukacyjnego Perspektywy 2018, wręczone zostały uroczyście nagrody w kolejnej edycji konkursu na najlepsze kampanie rekrutacyjne szkół wyższych Genius Universitatis.
Uroczystość w Pałacu Kultury i Nauki rozpoczął brawurowy występ studentów Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie, którzy zaprezentowali fragmenty spektaklu „Jednego serca” w reżyserii Anny Sroki-Hryń. Potem na scenie pojawiali się bohaterowie uroczystości: przedstawiciele uczelni, które zwyciężyły w poszczególnych kategoriach.
W tegorocznej edycji Kapituła w składzie: Katarzyna Dragović, Paweł Tkaczyk, Dariusz Puzyrkiewicz, Tytus Klepacz, Daniel Bossy, Jacek Szlak, Bianka Siwińska, oceniła 46 uczelni, które zgłosiły łącznie 126 prac, reprezentujących bardzo wysoki poziom. Decyzja nie była zatem łatwa!
Wysoko punktowano autentyzm przekazu, czego przykładem jest reklama prasowa Uczelni Łazarskiego i Akademii Górniczo-Hutniczej, ceniono też odwoływanie się do naukowego potencjału uczelni i autorytetów, a także - vide Politechnika Łódzka i Uniwersytet Jagielloński - nowoczesną próbę budowania relacji mistrz-uczeń. Kapituła dostrzegła także kampanie czerpiące zarówno z języka, jak i instrumentów współczesnego content marketingu.
Fundacja Edukacyjna Perspektywy organizuje ten konkurs od roku 2011. Są w nim nagradzane prace najlepsze w siedmiu kategoriach: reklama prasowa, event wspierający rekrutację, gadżet promocyjny, kampania w mediach społecznościowych, video online, content marketing, serwis rekrutacyjny.
Waldemar Siwiński, prezes Fundacji Edukacyjnej Perspektywy, podkreśla wyjątkowość przekazu promocyjnego kierowanego przez uczelnie do kandydatów na studia: - W latach niżu demograficznego i wielkiej konkurencji na rynku szkolnictwa wyższego, pozyskanie jak najlepszych kandydatów na studia jest szczególnym wyzwaniem. Z roku na rok obserwujemy podnoszenie się poziomu marketingowej rywalizacji między szkołami wyższymi. Konkurs Genius Universitatis pomaga nam obserwować, monitorować i inspirować marketingowe instrumentarium w szkolnictwie wyższym. Nowoczesne podejście do treści, formy i kanału przekazu decydują ostatecznie o rekrutacyjnym sukcesie uczelni.
ZWYCIĘZCY KONKURSU GENIUS UNIVERSITATIS 2018
REKLAMA PRASOWA
- Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
- Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
- Uniwersytet Gdański
GADŻET PROMOCYJNY
- Uniwersytet Śląski w Katowicach
- Uniwersytet Przyrodniczy we Wrocławiu
- Politechnika Wrocławska
EVENT WSPIERAJĄCY REKRUTACJĘ
- Wyższa Szkoła Biznesu National-Louis University w Nowym Sączu
- Uniwersytet Łódzki
- Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu
KAMPANIA W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH
- Politechnika Warszawska
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
- Grupa Uczelni Vistula
VIDEO ONLINE
- Politechnika Białostocka
- Collegium Da Vinci w Poznaniu
- Katolicki Uniwersytet Lubelski Jana Pawła II w Lublinie
SERWIS REKRUTACYJNY
- Uczelnia Łazarskiego w Warszawie
- Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
- Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie
CONTENT MARKETING
- Uniwersytet SWPS
- Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
- Politechnika Łódzka
Parterami Konkursu Genius Universitatis 2018 byli: IAB Polska, DIMAQ, FRESHMAIL, GOLDEN MARKETING CONFERENCE oraz SZKOŁA MISTRZÓW REKLAMY.
Patronat medialny nad Konkursem objęły: MARKETING PRZY KAWIE, SPRAWNY MARKETING i NOWY MARKETING.
Więcej informacji: www.perspektywy.pl/genius