30 listopada, w warszawskiej Golden Floor Plaza, Roger Senden poprowadził szkolenie „How to turn candidates into recruited students – international recrutiment strategies and planning”. Dotyczyło ono rekrutacji i marketingu międzynarodowego oraz podpowiadało, jak sprawić, aby kandydat, czyli student potencjalny, stał się studentem realnym.
Roger Senden to praktyk i trener z zakresu międzynarodowych kampanii reklamowych, marketingu na uczelniach oraz strategii pozyskiwania i utrzymania studentów zagranicznych. Ma on ponad 15 lat doświadczenia jako pracownik i ekspert na uniwersytetach w Holandii, Szwecji oraz jako doradca z zakresu międzynarodowego marketingu na wielu europejskich uczelniach.
Udział w szkoleniu wzięli pracownicy uczelni zajmujący się bezpośrednio rekrutowaniem cudzoziemców na studia, a także promocją, marketingiem i współpracą zagraniczną w szkołach wyższych. Omówione zostały metody marketingu i promocji zagranicznej, za pomocą których pracownicy uczelni mogą przyciągnąć kandydatów na uczelnie, sprawić aby ich zrekrutowano, opracować strategie i zaplanować skuteczną kampanię marketingową oraz rekrutacyjną studentów zagranicznych. Uczestnicy mogli się także dowiedzieć, jak zarządzać bazą kandydatów i studentów, jak skutecznie używać istniejących już narzędzi dostępnych na każdej uczelni, np. maili czy newslettera, w celu pozyskania studentów zagranicznych oraz jak zadbać o kontakt z nimi. Praca w grupach pozwoliła na praktyczne ćwiczenia poznanych narzędzi i wiedzy, a uczestnicy wyszli ze szkolenia z pomysłami i planami dotyczącymi zarządzania rekrutacją i promocją zagraniczną.
Już teraz zapraszamy Państwa na kolejne szkolenia Akademii Internacjonalizacji:
- Marketing po uniwersytecku: siła storytellingu i o tym jak strategicznie opowiedzieć i sprzedać historię swojej uczelni - 12 grudnia w Warszawie
- Rekrutacja i obsługa studentów cudzoziemców w świetle najnowszych przepisów - 8 lutego, Warszawa
- Strategy of internationalization – a new perspective - 21 lutego, Warszawa